Każdy uczeń ma talenty, a my je odkrywamy i rozwijamy. W tym celu prowadzimy w szkole 9 kół zainteresowań.

Obecnie prowadzimy koła: taniec, plastyczne, sks, mały inżynier, taekwondo, teatralne, szachowe, przyrodnicze, śpiewu i emisji głosu.  

KOŁO TANECZNE

Główne cele zajęć:

  • nauczenie i doskonalenie tej formy aktywności ruchowej;
  • rozwijanie wrażliwości na muzykę i ruch;
  • wyrażanie emocji;
  • kształcenie estetyki ruchowej;
  • doskonalenie poczucia rytmu;
  • budzenie wiary we własne możliwości;
  • pokonywanie tremy i nieśmiałości
  • czerpanie radości z tańca.

KOŁO PLASTYCZNE

Główne cele zajęć:

  • uwrażliwienie na piękno różnorodnych zjawisk: przyrodniczych i społecznych;
  • dostrzeganie form oraz bogactwa barw w naturze;
  • rozwijanie wyobraźni, twórczej aktywności oraz ekspresji plastycznej dziecka;
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się wzbogaconymi technikami plastycznymi oraz umiejętne operowanie narzędziami i materiałem;
  • budzenie poczucia odpowiedzialności i satysfakcji z wykonanej pracy;
  • rozwijanie wyobraźni dziecka poprzez kontakt z wytworami sztuki (reprodukcje dzieł uznanych artystów polskich i zagranicznych, oglądanie wystaw prac plastycznych); 
  • rozwijanie zdolności percepcji malarskich dzieł sztuki: spostrzegania, rozumienia, przeżywania, wartościowania.

SKS

Główne cele zajęć:

  • propagowanie zdrowego stylu życia i uprawiania aktywności fizycznej;
  • poprawianie ogólnej sprawności fizycznej i specjalnej w zakresie piłki nożnej i innych sportów;
  • doskonalenie elementów technicznych i taktycznych różnych dyscyplin sportowych;
  • wzbogacenie uczniów w wiadomości dotyczące prepisów gry i sędziowania;
  • kształtowanie prawidłowej postawy ciała;
  • nauka elementów techniki i taktyki gry;
  • nauka współpracy w zespole.

TAEKWONDO

Główne cele zajęć:

  • hartowanie charakterów uczniów;
  • sposób na doskonalenie cech psychicznych poprzez rygorystyczny trening fizyczny;
  • osiągnięcie jedności ciała i ducha;
  • wzmocnienia ciała i poprawienia szybkości, siły, wytrzymałości i koordynacji;
  • zwiększenie pewność siebie, czujności i samoświadomość;
  • nauka zaufania - nie zarozumiałości czy zuchwałości, ale głębokiego zaufania we własne siły, we własne zdolności postępowania wobec coraz bardziej agresywnego otaczającego nas świata;
  • wyrobienie przekonania o potrzebie aktywności ruchowej - rekreacyjnej, zdrowotnej, sportowej w życiu codziennym;
  • uświadomienie potrzeby prowadzenia zdrowego trybu życia i dbałości o prawidłową postawę ciała;
  • zapobieganie agresji poprzez naukę szacunku do siebie samego i innych;
  • harmonijny rozwój organizmu dziecka;
  • kształtowanie pożądanych postaw osobowościowych;
  • wyrobienie w uczniach poczucia własnej wartości;
  • wdrożenie do samokontroli i samooceny;
  • poznawanie umiejętności racjonalnego trybu życia, hartowani, uodparniania organizmu na ujemne
    wpływy środowiska.

MAŁY INŻYNIER

Główne cele zajęć:

  • - ; W budowie
  • - ;
  • - ;
  • - ;
  • - ;
  • - ;
  • - .

KOŁO TEATRALNE

Główne cele zajęć:

  • percepcja sztuki czyli odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji;
  • umiejętność tworzenia wypowiedzi – ekspresja przez sztukę i umiejętność analizy i interpretacji tekstów kultury;
  • wspomaganie rozwoju młodego człowieka, dokonywanie w nim pozytywnych zmian, uwrażliwianie go na potrzeby otaczającego świata oraz przygotowanie go do uczestnictwa w życiu kulturalnym społeczeństwa;
  • wpływanie na większą aktywność uczniów - rozwój ich wyobraźni, umiejętności odczuwania, odbioru dzieł kultury, współdziałania w grupie, odpowiedzialności za działalność własną i całego zespołu;
  • stwarzanie możliwości świadomego obcowania ze sztuką;
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości;
  • rozwijanie wrażliwości emocjonalnej;
  • poznanie i rozwijanie własnych możliwości;
  • rozwijanie koncentracji, wyobraźni, myślenia, pamięci;
  • kształcenie właściwej modulacji głosu, jego siły i poprawnej dykcji;
  • odwołanie się do indywidualności przy jednoczesnym poszanowaniu odrębności innych;
  • zachęcanie do samokształcenia oraz stałego rozwoju własnej osobowości;
  • rozwijanie pozytywnych cech charakteru, takich jak tolerancja, życzliwość, otwartość, szczerość, szacunek do pracy innych;
  • wdrażanie do samodzielności;
  • pobudzanie do aktywności twórczej;
  • wdrażanie do odpowiedzialności i obowiązkowości;
  • współdziałanie w grupie;
  • kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań wobec napotykanych trudności;
  • kształcenie potrzeb i umiejętności odbioru dzieł sztuki
  • wzbogacanie wiedzy i rozszerzanie słownictwa z zakresu wiedzy o teatrze;
  • poznanie specyfiki pracy aktora;
  • poznanie procesu twórczego nad spektaklem;
  • wypracowanie różnorodnych sposobów radzenia sobie z tremą;
  • zwalczanie wstydu występowania przed publicznością;
  • nabywanie umiejętności przekształcania wypowiedzi słownych na treści obrazowe i akustyczne;
  • kształtowanie w uczniach nawyków kulturalnego zachowania w miejscach publicznych
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem ojczystym.

KOŁO SZACHOWE

Główne cele zajęć:

  • nauczenie każdego chętnego ucznia gry w szachy poczynając od zapoznania z regułami gry;
  • kształtowanie twórczej aktywności dzieci i młodzieży, myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności rozwiązywania problemów;
  • wdrażanie do systematycznej i wytrwałej pracy wraz z przestrzeganiem zasad gry "fair play";
  • ćwiczenie koncentracji, pamięci i uwagi, logicznego myślenia i cierpliwości, logiki i intuicji;
  • zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów zarówno w zadaniach szachowych jak i w grze;
  • szanowanie i nie lekceważenie swojego przeciwnika;
  • rozpoznawanie sytuacji patowych;
  • umie uczyć się na własnych błędach.

KOŁO PRZYRODNICZE

Główne cele zajęć:

  • rozbudzanie potrzeby kontaktu z przyrodą;
  • wyrabianie szacunku dla przyrody i jej piękna;
  • wpajanie silnego związku ze środowiskiem;
  • wdrażanie do działań mających na celu ochronę i zapobieganie dewastacji środowiska;
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności i potrzeby szybkiej reakcji na problemy ekologiczne;
  • zachęcanie do aktywnej obecności we własnym środowisku;
  • naukę ekologicznego życia we własnym domu;
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji dotyczących środowiska z różnych źródeł (czasopisma, encyklopedie, słowniki) oraz umiejętne wykorzystywanie ich w praktyce;
  • wspieranie poczucia własnej wartości i własnych możliwości;
  • naukę wyciągania właściwych wniosków, perspektywicznego myślenia i przewidywania skutków określonej działalności człowieka w środowisku;
  • uzmysławianie uczniom, że troska o przyrodę jest troską o nas samych i nasze spokojne życie;
  • dostrzeganie zjawisk fizycznych zachodzących w otaczającym świecie;
  • rozwijanie zainteresowań badawczych;
  • poznanie informacji na temat budowy Układu Słonecznego;
  • dowodzenie korelacji międzyprzedmiotowej (fizyka – chemia – biologia -matematyka – technologia informacyjna). 

KOŁO ŚPIEWU I EMISJI GŁOSU

Główne cele zajęć:

  • poznanie uwarunkowań prawidłowej emisji głosu podczas mówienia;
  • zasygnalizowanie potrzeby zmiany nieprawidłowych nawyków oddechowych, fonacyjnych i artykulacyjnych uczestników;
  • poznanie funkcjonowania narządu głosu i mowy;
  • przestrzeganie zasad ortofonii;
  • ćwiczenie prawidłowej dykcji;
  • nauka interpretacji głosowej tekstów poetyckich i prozatorskich;
  • poprawa brzmienia głosu;
  • usprawnienie funkcjonowania aparatu głosowego i artykulacyjnego;
  • uświadamianie zalet poprawnej, starannej wymowy;
  • kształcenie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki;
  • poznawanie literatury muzycznej i wiedzy o muzyce;
  • poznanie repertuaru piosenek dziecięcych, popularnych, ludowych;
  • kształtowanie sprawności motorycznej;
  • kształcenie umiejętności szybkiej reakcji (refleks);
  • kształcenie koordynacji ruchowej i słuchowo - ruchowej.